Post af Deleted den Nov 23, 2014 20:59:31 GMT 1
Fulde navn: Celia Mancini Parker
Alder: 42 år
Blodstatus: Halvblod
Tidligere jobs:
- Sagfører på Afdelingen for Magisk Lovgivning
- Handelsansvarlig
- Minister for Afdelingen for Det Internationale Komissorium for Standardisering af Magisk Handel.
Civilstatus: Fraskilt.
Største vision: At skabe et retfærdigt samfund.
Politiske holdninger:
Generelt sigter jeg efter større gennemsigtighed i hele samfundet, derfor er ærlighed af stor værdi. Ministeriet er blevet et stort hemmelighedskræmmeri der afholder magiske borgere, fra at opnå viden vedrørende ting der påvirker manges dagligdag. Den gennemsigtighed skal ligeså bringes til Sankt Mungos hvor patienter har mulighed for at opnå den relevant viden der skal til for at træffe vigtige beslutninger vedrørende egen helbred og sygdom. Denne gennemsigtighed skal ligeså bredes til Hogwarts Skole for Heksekunst og Troldmandsskab så forældre såvel som elever altid ved hvad de har i vente, og kan drage de rette beslutninger, der er af stor betydning for de unges videre liv.
Øje for et øje
Er et typisk ordsprog som jeg ikke går ind for i min politik. Retfærdighed er vigtigt for at samfundet kan fungere. Jeg går derfor ind for at ethvert væsen med menneskelig intelligens stilles for en domstol ved brud på loven, hvad end det drejer sig om troldmænd, husalfer eller kentaure. Til gengæld ønsker jeg ligeså at disse væsner, skal få medbestemmelse og blive hørt i politiske henseender.
Tryghed gennem sikkerhed.
Enhver i det magiske samfund, burde føle sikkerhed i deres eget hjem. Dødsgarden kan ikke udryddes, der vil altid være nogle med forskruede tanker, men jeg vil kæmpe for at uddanne flere, dygtige og kompetente aurore der kan deltage i kampen mod mørket, og bidrage med sikkerhed til landet.
Ud over beskyttelse mod mørke troldmænd og hekse, taler jeg også om beskyttelse mod mugglerne her. Flere og flere mugglere kommer ind i den magiske verden, og det gør balancen usikker. Vi risikere krig skabt af fordomme, hvis mugglernes verden blandes for meget i vores, derfor skal sikkerheden styrkes, hvilket særligt skal gøres gennem ministeriet.
Kvalitet frem for kvantitet.
Det magiske samfund skal være kvalitetsbevidst. Uddannelserne skal forbedres så de er så kompetenceudviklende som muligt. Jeg finder det derfor også vigtigt at investere i Hogwarts Skole for Heksekunst og Troldmandsskab der har været ustabil i længere tid, grundet mange rektor og læreskift. Vores unge mennesker skal have de bedste muligheder for uddannelse.
Derudover skal der også investeres i forskning særligt inden for det medicinske område. Vores healere og sygeplejersker skal dygtiggøres, så alle kan føle tryghed trods hårde tider.
Ændringer du ville foretage:
Flere penge – Større formåen.
Jeg bliver måske upopulær for dette, men alle disse visioner koster. Derfor vil skatterne blive hævet, men til gengæld kan borgerne se frem til langt større sikkerhed. Uddannelserne vil blive forbedret, Mungos fasciliteter vil blive forbedret, og det samme vil vores retssystem. En del af de nuværende penge vil blive omfordelt, så der blandt andet bliver skåret på Sportsområdet – selvfølgelig skal vi dyrke Quidditch og mødes på tværs af landegrænser, men alt for mange penge går til morskab når flere ting i samfundet svigter.
Forandring Fryder!
Vores Lovgivning er oldgammel, og trænger til fornyelse. Jeg vil ikke specifikt gå ind på hvilke love der er tale om endnu, men netop for at skabe større retfærdighed, skal der strengere straffe til hårde forbrydelser og andre magiske væsner skal også indgå under disse regler som en del af vores samfund.
Ud over det, lægger alt det overstående op til en del ændringer, der vil blive foretaget hen af vejen.
Hvorfor skal borgerne stemme på dig?
Jeg skal have din stemme hvis du, ligesom mig, ønsker at bidrage til dig og din families sikkerhed, samt dine børns fremtidige muligheder. Stem på mig hvis ærlighed og retfærdighed betyder mere for dig end et par galleoner mere om måneden. Stem på mig hvis du tror på at erfaring og vilje er vejen frem! Stem Mancini!